subota, 10. ožujka 2012.

Kako napraviti kamenjar


 
MNOGIM VLASNICIMA vr­to­va ka­me­nja­ri su nji­hov naj­ljepši i na­jo­mi­lje­ni­ji dio.

Pri obli­ko­va­nju ka­me­nja­ra tre­ba vo­di­ti ra­ču­na da se ukla­pa u pro­stor kao sku­pi­na ni­skog i pa­tu­lja­stog bi­lja. Na­i­me, ka­me­njar tre­ba pru­ža­ti sli­ku pri­ro­de u ma­lom.Ka­me­njar je po­naj­pri­je za­ni­mljiv za ma­le pro­sto­re ­gdje se, za­hva­lju­ju­ći stru­čnom oda­bi­ru bi­lja­ka, mo­gu za­sa­di­ti ra­zli­či­te vr­ste lu­ko­vi­ca, ja­stu­ča­stih traj­ni­ca, ma­lih gr­mo­va i mi­ni­ja­tur­ne cr­no­go­ri­ce.Naj­bo­lji po­lo­žaj za ure­đe­nje ka­me­nja­ra ­jest bla­ga pa­di­na izlo­že­na sun­cu. Ako u vašem vr­tu ne­ma pa­di­ne, za to po­sto­ji rješ­enje. Pa­di­na se mo­že do­bi­ti na­si­pa­va­njem kru­pnog šljun­ka ili otpa­dnog ka­me­na po­mi­ješ­anog s vr­tnom ze­mljom. Na­kon obli­ko­va­nja tla po­sta­vlja se ka­me­nje. Pri nje­go­vu po­sta­vlja­nju tre­ba vo­di­ti ra­ču­na o to­me da ka­me­nje izgle­da što pri­ro­dni­je, kao da je tu bi­lo i ra­ni­je.Ka­me­nje se dje­lo­mi­čno uko­pa u ze­mlju, i to s nje­go­ve najšire stra­ne. Ne tre­ba ga po­sta­vlja­ti u ­istoj ra­vni­ni; umje­sto to­ga, na­pra­vi se po­stu­pni pad pod ra­zli­či­tim ku­to­vi­ma ka­ko bi sa­dnja bi­lja bi­la što više vo­do­ra­vna jer će se ta­ko i ze­mlja ma­nje ispi­ra­ti.Ka­me­nje po mo­gu­ćno­sti tre­ba bi­ti ­iste vr­ste i obli­ka. Tre­ba vo­di­ti ra­ču­na da se ka­me­njar ne za­tr­pa ka­me­njem jer ono ni­je naj­va­žni­je već slu­ži sa­mo kao ­okvir ko­ji će ra­zra­sle bilj­ke po­se­bno na­gla­si­ti, isti­ču­ći pri­tom nji­hov ­oblik, cvi­jet, ­list i bo­ju.Na­kon po­sta­vlja­nja ka­me­nja na redu je sa­dnja. Izaberite različite biljke tako da cijele godine neke od njih bu­du u pu­nom cva­tu.

Nema komentara:

Objavi komentar